Wednesday, June 5, 2013

Kehidupan seharian ku...

Assalammualaikum...dan haii...dah 4 hari aku abaikan blog aku nie...sejak aku dah start kerja...dari seminggu bercuti...(syoknye..cutikann..kalau boleh nak cuti je selamanya..)tinggal lagi seminggu je sekolah bercuti...hari sabtu ni dah kene hantar Abang ke LCCT dah nak balik MRSM...huhuhu...sedihnye...tak pe laa demi masa depan...Ibu berkorban...janji abang belajar bersungguh2...oppss dah tersasar dari topik asal..nihh...bila dah start sekolah..maka tugasan harianku pun bertambah...pagi2 kene bangun seawal 5.30 pagi atau kekadang terlajak ke pukul 6pg...hehehe tak tahan kot..ngantuks gilosss....jadi aku bangun..kejutkan shafeeq tuk mandi dan siap...aku pun cam lipas kudung siapkan lauk pauk...untuk anak2 balik sekolah nanti nak makan...makcik aku hanya masakkan nasi dan gorengkan ikan atau ayam jee...oooo..lupa..lak..anak2 aku di jaga oleh makcik aku..dan kami duduk temankan dia..sebab dia tinggal sorang2 kat sini...jadi tak de le dia sunyi...bila dah selesai semua tugasan..bersiap lak nak ke tempat keje...cium2 si kecik aku balqis...lepas hantar shaheer ke tadika terus pegi keje bersama2 encik suami tersyg..aku start keje kul 8.30pg...KL jgn cakap jemnyee..aduiii...sabau je laa...padahal jarak dari rumah ke office dlm 15 minit je..apa leh buat dah membesar kat kota metropolitan nie kan..redha je laa...ngeee...kat office dari pagi dok mengadap PC...hari2 dok tengok figure.meeting..training..kadang2 timbul bosan..tapi tak pe laa..kerja pun satu ibadah...Fardhu Kifayah..juga..tolong menambahkan pendapatan keluarga..hehehe...tapi bila dah terbiasa ngan hidup yg serba sibuk mana tak nye..seorang wanita berkerjaya..seorang suri dalam hati suami..seorang ibu untuk 4 org anak..huiii..dah cam supermak dahh..24 jam kerje...sampai rumah selewatnya kul 6.30..tu pun kalau tak stayback..layan si kecik...bagi makan kat anak2..sebelum dorang masuk tido...check keje sekolah anak2... Basuh kain...(oppss...baju2...encik suami yg ambik alih..hehehe...thk u syg..kerana banyak bantu saya dlm urusan rumahtangga...syg awak..)...pukul 12 mlm baru dpt rehatkan diri dan tido...esok berulang lagi perkara yg sama...tapi kene ingat...apa yg kita lakukan kene le ikhlas..dari hati..baru kita rasa ada kasih sayang di situ...
Tu yang bila weekend rasa nak rehat cukup2...tapi tak jugak ada je keje nak buat...sabtu pepagi dah keluar pegi pasar ngan cik suami..kekadang kalau cik suami keje..terpaksa drive sendiri ngan ditemani oleh anak bujang ke pasar...nak beli stock seminggu...
I love to cook...baking...buat kuih...cuma...kekadang tak de masa..maka...masak pun simple2 je...nasib baik encik suamiku ngan anak2 tak cerewet...satu lauk pun okey...janji kenyang...hehehe...
Cukup laa sampai kat sini..yekk...jumpa lagi....chow chin choww....

1 comment:

  1. Tu yg buat akak kagum pd wanita yg bekerjaya..ada anak kecik..ada suami..tp masih mampu memasak utk ahli keluarganya mkn..sbb..dari air tgn ibu & isteri adalah pengikat hubungan agar lbih harum mewangi dlm kasih syg.

    ReplyDelete