Tuesday, May 28, 2013

Kasih yg tiada ganti...

4 bulan sejak Abah tinggalkan Mak dan kami semua..untuk selamanya ...kesihatan mak makin hari makin merosot..kesempatan cuti sekolah ni kami bawak anak2 balik ke kampung untuk menjegok mak..sedaya upaya kami buat kan dia happy..lepas mak buat dialysis mesti mak akan demam teruk sampai kan tak boleh bangun...mungkin antibody mak dah tak kuat lagi untuk lawan...aku sebagai anak memang tak sanggup bila tengok mak macam tu sedih..menitik air mataku...dah tak tertahan lagi..Aku bawakan makanan terus dalam bilik sebab mak nak bangun pun tak mampu..selesai mak makan..aku lap2kan badan mak...dan gantikan baju yg lain...bila mak dah makan ubat aku tidurkan dia..dan kejap2 aku terjaga rasa badan mak...aku basahkan tuala dan letakkan didahi mak supaya panas badannya berkurangan...esoknya mak masih tak larat...aku buatkan air teh dan mak alas perut dgn biskut untuk mkn ubat...kata mak mulut dia payau...aku masakkan bubur nasi untuknya...dan mandikan mak..aku nak  nagis tengok mak...mak jarang2 nak sembang...atas sebab kesihatannya yg tak menentu...Nanti bila kami semua balik KL mak akan tinggal keseorangan..dan aku harapkan adik2 ku untuk menjaga mak..Aku tahu mak sunyi...aku...tahu mak sedih...tapi aku lagi sedih bila tengok keadaan mak mcm ni...
Aku share cerita ni bukan nak tagih simpati...pada sesiapa...cuma..ingin berkongsi...selagi kita Ada mak dan abah jaga lah hati mereka..Mereka bukan nak apa2dari kita..cuma yg Mereka nak hanyalah kasih syg dan kegembiraan...Aku tak dapat merasakan macam mana membesar dengan mak dan abah...sebab Dari umur aku 2 bulan arwah tokwan dan nenek ku dah bela dan bawa ke KL...tapi aku tetap kenang jasa Mereka...tanpa Mereka siapalah aku sekarang...tanpa Mereka tiada aku di dunia ni tanpa Mereka aku tak dapat bertemu dgn suami ku dan tanpa Mereka aku tak akan dapat melahirkan anak2 yg comel2 dan bijak....terima kasih mak...walaupun mak tak membesarkan ku..tapi mak dah membawaku di dalam Rahimmu selama 9 bulan 10 hari...dan betarung nyawa untuk melahirkan ku..kedunia....
ATAS NAMA CINTA TERLAHIR AKU KEDUNIA......

1 comment:

  1. Alhmdulillah. Gembira akak bila ada anak yg dgn mudah mencurahkn kasih syg pd ibunya wlpn tidak dipelihara sejak kecil olehnya.. bkn pe..ramai dlm kes mcm ni tidak rapat dgn ibu kandungny..malah mempersalahkn dn mempersoalkn semula knp dia dipelihara oleh org lain. Syukur..tokwan dn nenek yati telah membesarkn yati dgn didikan yg smpurna.

    ReplyDelete